Een nieuw merkhuis stond aan de basis van een verandering die van de Kamer van Koophandel in plaats van een ‘powerbrand’ een ‘explorerbrand’ moest maken. Vooral natuurlijk in de beleving van haar klanten en overige stakeholders.
De externe ontwikkelingen en de accentverlegging vanuit de landelijke organisatie, liepen gelijk op met de behoefte binnen de Kamer van Koophandel Rotterdam aan een geactualiseerd communicatiebeleid, stakeholdermanagementstrategie en communicatie-advies voor de 10 uitdagingen die de Kamer van Koophandel Rotterdam destijds had opgesteld.
De externe ontwikkelingen en de accentverlegging vanuit de landelijke organisatie, liepen gelijk op met de behoefte binnen de Kamer van Koophandel Rotterdam aan een geactualiseerd communicatiebeleid, stakeholdermanagementstrategie en communicatie-advies voor de 10 uitdagingen die de Kamer van Koophandel Rotterdam destijds had opgesteld.
Bientôt adviseerde de KvK Rotterdam op drie punten:
- Communicatiebeleidsplan voor de komende jaren.
- Stakeholdermanagement.
- Projectcommunicatie.